Deklaracja dostępności cyfrowej
Wstęp deklaracji
Urząd Miejski w Brzegu Dolnym zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony podmiotowej BIP zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony podmiotowej BIP https://cu.umbrzegdolny.nv.pl/
Urząd Miejski w Brzegu Dolnym
ul.Kolejowa 29
56-120 Brzeg Dolny
tel.713195117
Data publikacji strony internetowej: 2019-12-02
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-09-15
Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP
Strony internetowe w ramach Systemu BIP posiadają następujące ułatwienia:
- podwyższony kontrast (czarne tło, żółte litery)
- możliwość powiększenia wielkości liter na stronie
- mapa strony
- focus wokół elementów nawigacyjnych
Data sporządzenia deklaracji
Deklarację sporządzono dnia 2021-06-07
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Osoba do kontaktu w sprawie dostępności: Katarzyna Zagórska
e-mail: um@brzegdolny.pl
Telefon: 71 3195 117
Procedura wnioskowo-skargowa
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej, informacyjno – komunikacyjnej oraz architektonicznej. Można także zażądać dostępności w formach alternatywnych. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów/ bariery architektonicznej lub informacyjno - komunikacyjnej, wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą oraz wskazanie preferowanego lub alternatywnego sposobu zapewnienia dostępności.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie w zakresie dostępności cyfrowej nie później, niż w ciągu 7 dni, a pozostałej w terminie 14 dni . Jeżeli dotrzymanie tych terminów nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu można złożyć skargę na takie działanie w zakresie dostępności architektonicznej i informacyjno – komunikacyjnej do Prezesa Zarządu PFRON.
Po wyczerpaniu wszystkich wskazanych wyżej procedur można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Urząd Miejski w Brzegu Dolnym znajduje się w dwóch budynkach przy ul. Kolejowej 29
i ul. Kolejowej 29A, 56-120 Brzeg Dolny.
Do budynku przy ul. Kolejowej 29 A tzw. „Oficyna” prowadzi 6 wejść oznaczonych literami A,B,C. Trzy wejścia znajdują się od strony parkingu, pozostałe trzy od strony dziedzińca Urzędu Miejskiego. Budynek trzy kondygnacyjny dostosowany jest do potrzeb osób niepełnosprawnych. Przy wejściu B (szklane drzwi) w holu znajduje się winda.
Do budynku przy ul. Kolejowej 29 tzw. „Budynek Główny” prowadzą dwa wejścia wyposażone w podjazdy dla osób mających problemy z poruszaniem się. Budynek jest dwu kondygnacyjny.
Na I piętro prowadzą schody – brak podjazdu dla osób mających problemy z poruszaniem się. W budynku brak jest windy. W razie potrzeby obsługi osób ze szczególnymi potrzebami istnieje możliwość załatwienia sprawy na parterze budynku.
Do budynków i wszystkich pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Toalety dla osób ze szczególnymi potrzebami dostępne są na parterze budynków.
Przed budynkami nie ma wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
Dostępność informacyjno – komunikacyjna
Brak dostępu na stronie internetowej nagrania/pliku w polskim języku migowym dla osób głuchych nt. zakresu działalności Gminy.
Brak pętli indukcyjnych tj. systemu wspomagającego komunikację z osobami słabo słyszącymi.
Brak zdalnego dostępu online do usługi tłumaczenia języka migowego.
W budynkach nie ma oznaczeń w alfabecie brajla, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabo widzących.
Nie ma możliwości skorzystania z bezpłatnej pomoc tłumacza dla osób niesłyszących
i głuchoniewidomych.
Nad wejściami do budynków nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabo widzące. Wejścia nie są zabezpieczone bramkami.
Brak możliwości wykorzystania komunikatorów internetowych w postaci komunikacji audiowizualnej.
Istnieje możliwość korzystania z poczty elektronicznej oraz przesyłania faksów i wiadomości tekstowych, w tym z wykorzystaniem wiadomości SMS, MMS na telefony służbowe pracowników.
Liczba odwiedzin: | 1232 |
---|---|
Podmiot udostępniający informację: | Urząd Miejski w Brzegu Dolnym |
Osoba wprowadzająca informację: | Tomasz Drozdowski |
Osoba odpowiedzialna za informację: | Tomasz Drozdowski |
Czas wytworzenia: | 2021-06-07 16:03:13 |
Czas publikacji: | 2021-10-14 15:09:46 |
Data przeniesienia do archiwum : | Brak |